Stormachtige Lisboa

Velen zeggen stof kopen en naaien, het zijn 2 verschillende hobby's. Ik kan dit niet alleen bevestigen, maar zou het graag aanvullen met een derde hobby, nl patroontjes zoeken op instagram. Fie en ik scrollen maar al te graag door de 1000-en naaiposts op instagram.

Zo belanden we vaak bij (voor ons) "nieuwe" designers. Persoonlijk ben ik momenteel fan van Franse ontwerpsters, na de Palma was het de beurt aan de Lisboa van orageuse patterns.
De Palma lag mij qua patroon niet echt (te beknopt in uitleg ed), maar de Lisboa kon mij echt wel bekoren.

Ik werk graag met PDF-patronen maar ze in elkaar kleven , daar doe ik niet aan mee.
Gelukkig is er een niet al te dure copy shop op 600m van mijn werk. Ideaal om een middagwandelingetje te maken dus. Bij het afdrukken van dit patroon had ik alles doorgestuurd om op A0 te drukken, maar thuis zag ik dat de mouw wel enorm leek.

Ik had een testversie gemaakt waarbij ik opteerde voor een top ipv een jurk (minder stof verspild als het niet zou lukken) met de lage rug decollete. Ik heb geen foto van de test, maar deze was naar mijn mening niet zo geslaagd.
De eerste versie was te groot en leek op een zak, bovendien was de rug veel te diep voor mij. Ik vind een blote rug echt mooi maar gezien ik steeds een BH aan moet door de niet zo kleine boezem is het niet altijd ideaal.


Mijn eerste kleedjes versie was deze, een luchtig kleedje met palmbomen. Ideaal voor op vakantie dus. Of op het werk, want daar heb je een supercollega die een foto kan maken om te bloggen.
Ik heb de kapmouwtjes gebruikt (deze stonden op de A0 van het kleed zelf). Maar ik heb ze wel wat aangepast zodat heel het armsgat "gevuld" werd. Zo diende er niet gezoomd te worden thv de oksels.







Het patroon voorziet een lintje zodat de schouders niet afzakken. Persoonlijk zie ik het kleedje liever zonder en zoals ik hierboven zei is mijn boezem niet zo klein, hierdoor blijft het kleedje hangen :-) 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts