Creatieve Naai Uitdaging met Stoffenfeest en Mamarieke (part II)

Alsof 1 uitdaging en een garderobe om op vakantie te gaan niet genoeg werk was ......

Toen we onze challenge maatjes kregen toegewezen bleek Sofie's maatje opeens spoorloos.
Haar maatje was uit de groep verdwenen en zou dus niet meer meedoen. Gezien ik zelf altijd al wou meedoen aan zo'n challenge contacteerde ik Guus en stelde voor om Sofie ( Lavie Desofie ) ook aan mij te koppelen.  Guus vond het leuk en ik mocht alvast 2 criteria doorgeven waar Sofie iets mee moest.

Guus gaf aan dat ik enkel 2 challengecreaties moest maken als het echt zou lukken. Maar gezien het ook fijn is te zien wat anderen met je criteria doen wou ik zeker meedoen.
Daar waar Aukje en ik mekaar een totaal tegenovergesteld criterium gaven, kregen Sofie en ik exact hetzelfde criterium.

Mijn opdracht:
- Naai iets voor jezelf 
- Gebruik een gratis patroon
- Gebruik een techniek die je nog niet gebruikte

Ik begon al snel te brainstormen voor een combinatie van bovenstaande criteria.
Maar ik wou wel iets maken dat ik binnenkort mee op vakantie kon nemen (btw dank u lieve zus voor het house sitten love you 💚💜💙❤️💛 ). Mijn man toonde een jurkje online dat hij mooi vond en ik dacht bij mezelf , ik maak een bestaand na. Vastberaden begon ik zelf te tekenen ( dit is dus gratis) want vond geen bestaand gratis patroon. Ik zou het jurkje voor mezelf maken en afwerken met een blinde zoom ( shame on me dat deed ik dus nog nooit).

Ik had het niet verwacht maar het was zoooooooo'n mooi jurkje , maar ook zooooooooooo veel te klein. Ik kreeg de rits niet toe. Het patroon past wel in elastische stof , maar dat was dus niet het geval hier. Maar ik deel het alvast met jullie, zo kunnen we het samen spijtig vinden ....


Zeg nu zelf .... mooi hé!!!

Maar ok ....... te klein dus gaan we voor plan B ......
Sorry Sofie , ...... ik heb de criteria niet helemaal gevolgd, toch niet in 1 kledingstuk.
Keep in mind dat ik op vakantie ga en nieuwe kleding nodig heb.....

Dus ik paste het een beetje aan :
- Naai iets voor jezelf  = Maxidress van Deer& Doe (betalend)
- Gebruik een gratis patroon = Mijn meiden kregen een maxirok om met mij te twinnen (gratis)
- Gebruik een techniek die je nog niet gebruikte = We hebben alle 3 een split 

Ik heb een naaiweekendje aan zee met mijn vriendin Sarah gehad , dus hier al wat crazy foto's.

Sjieke foto's zullen we in Egypte nog wel is nemen.














                


PS: rok 3 is nog niet af .... maar moet en zal er zijn voor we op reis gaan.














Reacties

Populaire posts