Holiday

Vakantie is bij mij dus ook vakantie voor de naaimachine(s). Sinds ik naai staan de maanden juli en augustus synoniem voor weinig tot niet naaien.  Maar dat neemt niet weg dat we wel plezier hebben gehad van onze zelfgemaakte creaties. Ik deel er alvast enkele met jullie ....



Als mama een strandkleedje heeft, dan moet Kensi er ook eentje hebben. Het zal je niet waarschijnlijk niet verbazen, maar dit is een ontwerp zonder patroon, plat gezegd een rechthoek met een gat in. Dit was een supersnel-klaar-project: Rechthoek knippen, opening voor het hoofd, zijnaden (op 10cm van de rand ) dichtnaaien en zomen.De stof was een lap die ik gratis heb gekregen  aan mijn favoriete kraam op het stoffenspektakel.Persoonlijk had ik het strandkleedje graag nog wat willen tailleren, maar de dochter stelde haar veto.


Toen ik dit stofje een tweetal jaar geleden op het stoffenspektakel zag (op een paspop) was ik verkocht. Dit was echt iets voor mijn poppemie, maar spijtig genoeg was het stofje uitverkocht.
Maar toen ik datzelfde jaar naar Barcelona ging kwamen we toevallig (echt waar, ik had het niet opgezocht ) voorbij enkele stoffenwinkeltjes. En wat lag daar? Dit ene leuke stofje aan de helft van de prijs. Ik heb er pas enkele maanden geleden de schaar in durven zetten, dus hierbij een stof uit Barcelona op de foto (als kleedje) in Barcelona.



Twinning is winning !!!!!
Patroon Ness : Genova van LMV waarbij voor en achterpand elk uit 1 stuk bestonden en waarbij een rimpelelastiek werd gebruikt.
Patroon Kensi : Lux dress van Bel'etoile
Stof: Mijn favoriete couponkraam van het stoffenspektakel.


T-shirt gebaseerd op eentje van Vero moda.
Stofje : coupon stoffenmarkt Maastricht
Decor : Portaventura in Salou

Patroon : Mila pakje uit LMV
Stof : Paneel met konijntjes van Stenzo


Patroon :  Bovenstuk van de Blakes dress (Mingo&grace) met rimpelrok
Stof : Wafelkatoen van Seeyou at six (Modecoupon)


 En vanaf nu probeer ik regelmatiger te posten zodat ik niet een lange volgepropte post heb 😁.





Reacties

Populaire posts