Le petit "Lux"

Lang na iedereen heb ik me eindelijk aan de Lux-dress van Bel'étoile gewaagd.

Ik zag er door de rimpels / elastiek in het midden een beetje tegenop maar dat is verleden tijd, want dankzij Iris van S-tof  ( supertoffe madam) heb ik rimpelelastiek leren kennen. Je weet wel echte en niet zo een miezerig elastiekje dat ik me ooit liet aansmeren als rimpelelastiek.
Maar Wow, die rimpelelastiek is zo een gemak en zaligheid om mee te werken.

Het patroon heeft verschillende opties, ik ging voor het kleedje waar de panden uit 1 deel bestonden.
Ik kan gerust zeggen dat de lux-dress onder de categorie snel-klaar-projectje valt.
De eerste versie maakte ik op een weekendje met "de muismatjes" ( groepsnaam is een inside joke, maar we zijn 6 madammen die samen heel veel plezier beleven).




         


Stof : Tricot couponnetje van stoffencircus



Gezien het een leuk patroontje is , zowel om te maken als om te dragen hebben we snel nog een tweede gemaakt.

Stof : Coupon Markt Maastricht ( Paul en Gonneke)








Reacties

Populaire posts